CrssRoman.ro – Impreuna pentru o viata mai buna!

Activitatea psihologica din cadrul C.S.P.A.H. Roman se desfasoara prin:

  • Consilierea psihologica

Este o intervenție psihologică în scopul optimizării, autocunoasterii si dezvoltarii personale sau in scopul preventiei si remiterii problemelor emotionale, cognitive si de comportament.

Consilierea are caracter formativ, se axeaza pe dezvoltarea unor abilitati practice sau personale, astfel urmarindu-se: autocunoasterea, optimizarea se dezvoltarea personala si adaptarea cat mai eficienta la mediul extern.

În cadrul ședințelor de consiliere, psihologul colaborează cu beneficiarii ajutându-i să înțeleagă mai bine și să depășească diferite probleme emoționale, comportamentale, de adaptare la situații stresante, promovând totodată dezvoltarea personală a beneficiarului precum și îmbunătățirea relațiilor și a funcționării sociale.

  • Consiliere suportiva

Scopul terapiei suportive este redobandirea abilitatilor sociale, dobandirea unui sentiment de participare la viata colectiva, intelegerea situatiei pe care o traverseaza, mobilizandu-si fortele adaptative intr-o atmosfera de acceptare si securitate.

Terapia suportiva urmareste o educare si o permanenta incurajare a beneficiarului si de asemenea favorizarea descarcarii emotionale care duce in final la scaderea anxietatii.

Aceasta consiliere se adreseaza celor cu boli cornice neuro-psihiatrice, in vederea acceptarii si adaptarii la noua situatie de viata.

  • Consiliere cognitiva –  comportamentala

In cadrul consilierii cognitiv-comportamentale, beneficiarii invata sa identifice, sa intrebe si sa schimbe ganduri, atitudini si presupuneri legate de problemele emotionale si comportamentale fata de anumite situatii in care se afla.

  • Activitati de psihoeducatie

Psihoeducatia urmareste comunicarea si relationarea eficienta, identificarea si gestionarea emotiilor, stabilirea relatiilor interpersonale sanatoase din punct de vedere psihoemotional.

  • Observatia directa si indirecta

In cadrul observatiilor directe si indirecte, se urmaresc aspecte comportamentale, combaterea comportamentelor dezadaptative si prevenirea agitatiei psiho motorie.